Reasons To Have Boys As Bestfriends

Wednesday, January 20, 2016

Assalamualaikum semua.

Semester tiga telah berakhir dengan jayanya dan aku rasa jiwa aku kosong. Ahaha. 
Aku suka tajuk entri pada hari ni. Dia ada kaitan dalam kehidupan kita. Mostly kebanyakan girls, instead of girls, korang mesti ada kawan dengan lelaki kan. Perempuan selain make up tebal-tebal, dia orang suka stabbed back member. Alaaah setakat kutuk member, talam dua member tu apalah sangat kan. Aahaha. Jangan nak bash aku. Dalam drama banyak keyh. Cliche. Tapi dunia realiti ni aku tak tahu ada ke tak.

SEMESTER BREAK!

Kebanyakan perempuan bff nya ialah perempuan tapi ada juga yang menjadikan lelaki sebagai bestfriend dia orang. Tapi ni hah masalahnya, lelaki ni spesis yang cepat perasan. Hah jangan bash aku lagi sebabnya member aku yang lelaki mengaku sendiri yang lelaki ni mudah perasan. Kalau nak tahu pasal entri perasan ada di sini. PEREMPUAN PERASAN VERSUS LELAKI PERASAN
Asal ada perempuan macam rapat-rapat sikit, terus syak yang girls tu syok kat dia. Pastu dia pun start mesej mesej, hantar hadiah, pergi makan last-last kena friendzone. Bukan yang tak hensem je yang cepat perasan ye walhal yang hensem pun sama... Hah WALHAL gituw.


Boys Don't Start Rumors for Reasons

 Lelaki kalau dia start rumors pun itu dalam kategori dak dak nakal. Ataupun dia start rumors sebab nak fitnah hero pertama sebab dapat kapel dekat heroin. Macam dalam cerita telenovela. Fitnah sebab nak dapatkan cinta heroin. Tak kebanyakan lelaki tak suka start buat rumors kalau tak ada kaitan dengan hidup dia orang. Lantak kaulah. Kau pandai-pandai lah. As long as aku tak terlibat. Hah camtu.


They Have Different Point of View

Bila kita ada bff lelaki, the way how they are thinking it's different compared to girls. Ok let say aku bagi situasi. Kau tak puas hati dengan girl A sebab rapat dengan crush kau. Then korang cerita dekat bff korang yang lelaki ni, dia bagitahu kat kau yang kau lupakan jelah crush korang tu sebabnya girl A tu dia berani nak luahkan. Kau penakut. So melepaslah. Kalau kau cerita kat bff yang girls, dia mesti akan suruh kau hantar surat layang dan ajak bergaduh depan gate kolej. Dia orang api-apikan korang sebab perempuan ni jenis yang buat keputusan melulu nak-nak kalau tengah marah. Nampak tak dia punya kontra. Lelaki cool. Perempuan. Gelabah. Tapikan sebenarnya ada je perempuan yang cool. Hahmacam aku ni.


They Won't Wind Up Your Secrets

Lelaki ye ke tak suka bergossip? Potong jari wa ni. Lelaki sangat suka bergosip tapi dia orang tak macam perempuan. Dia orang dalam keadaan yang relax, hah cool. BTW kalau korang kawan dengan lelaki, let say korang ada benda rahsia bagitahu dia orang, probability untuk rahsia korang bocor adalah sikit berbanding kalau korang story kat kawan perempuan. End up kau akan stress dan menyesal kenapa aku bagitahu dia dulu.


They Don't PMS and Yell at You For Whole Day

Bila kita ada member yang PMS. Angin dia kadang-kadang naik. Kadang-kadang turun. Physco freak. Ahaha. Kalau lah dia tengah stress, tak pasal-pasal dia akan marah kita for the whole day sebabkan dia tension dengan orang lain. Tapi kalau lelaki dia tak PMS. Dia tak lah ada angin taufan Katrina yang tak menentu. Bila kau ada bff lelaki kau tak akan risau sama ada dia PMS ke tidak. Tapi aku ada kawan lelaki. Suatu malam lepas prep kan tetiba dia nak marah-marah. Aku ada soalan nak tanya dia pastu dia buat muka bengang. What the pffft kau dah kenapa kan. Bila aku tanya yang lain, dia orang kata member aku tadi nak beli nasi lemak... nasi lemak habisss, Habis semua orang dia nampak dia nak marah. Aku rasa yes lelaki pun ada PMS juga. #eh


They Give You Less Drama

If your bestfriend is a boy, there is less drama. Itu adalah fakta. I think it's because they just get over it. Fast. Biasanya bila kalau perempuan bergaduh dengan kawan perempuan, kalau memang bengang sangat memang lama lah ceritanya. Tak akan berbaik. Boys just move on. Honestly, we girls can hold grudge for as long as humanly possible. Tapi bagi aku ok je sebab well, drama is not a bad thing tapi jangan over sangat lah kan. Baru ada spices of life. Hah gitu.


They Won't Steal Your Crush

Nak dijadikan satu cerita kau syok kat satu lelaki. Memang kau suka gila-gila lah. Kemudian dengan rasa teruja kau share lah dengan girlfriend kau. Then girlfriend kau cakap, alah dia ni biasa-biasa je. Bukan taste dia. Pergh Berlagak. Then minggu depan kau nampak kat kafe dia tengah makan dengan crush kau. Hah kau kena tikam kan. Compared to boys, they won't steal your crush unless they are gay!


Hah what do you think to those yang ada bff boy? Ada pro and con. Yang paling sakit hati, dia orang tak akan ingat langsung besday korang. Well terima hakikat yang they won't give you a gift either. Tapi kalau girls yeah they will give you a surprise party and gift yang gojes. Ini kerana perempuan ni romantik. Tapi kan korang sangatlah bertuah kalau lelaki bagi hadiah dan mesej korang kat whatapps.


Of course boys and girls are different, but having guy as a best friends is pretty great. Korang ada guy best friends tak? What do you think? I would like to note I am NOT one of the boys. I'm not cool enough to list any cars or know about my sport standings. Mestilah, I think it's important to have a relationship with women too. Kawan kawan perempuan aku sangat awesome, but just wanted to say that men and women absolutely can be friends...:)



You Might Also Like

1 comments

komen je. Tak kena bayar pun. OHOHO